Zlatý Bažant: Svět a Slováci (Newspeak)
V záplavě českých pivních reklam, které teď běží v televizi, není od věci se podívat k našim sousedům na Slovensko, kde Heineken spustil nový spot pro světové slovenské pivo Zlatý Bažant. Taky máte pocit, že je o třídu výš?
Zlatý Bažant přinesl do reklamy na Slovensku newspeak, a svého úspěšného konceptu se stále drží. Claim světové slovenské pivo propaguje vtipným způsobem, na kterém jsou dobře vidět povahové rysy Slováků i ostatních národů. Tentokrát neunikli pozornosti ani Češi.
Zlatý Bažant – světové slovenské pivo.
Mať systém a vyznať sa v ňon, to je nemecké.
Nemať systém a vyznať sa v ňon, to je slovenské.
Mať vo vrecku tisícku a tváriť sa, že mám dvacku, to je také české.
Ale mať vo vrecku dvacku a tváriť sa, že mám tisícku, to je slovenské.
Postaviť urýchľovač, to je európske.
Nikam sa neponáhľať, to je slovenské.
Chcieť si požičať od každého, to je grécke.
Ale nechcieť požičať Grécku, to je slovenské.
Zobrať si Slovenku, to je anglické, talianské, rakúske aj spojeno arabsko emirátske.
Ale zobrať si Slováka, to je slovenské.
Ísť večer von s kamarátmi je slovenské
a dať si s nimi Bažanta je SVETOVÉ.
Výborná práce Ogilvy. Čitelný rukopis a dlouhodobě budovaný brand.
Tak Češi na Slovensku šetří? Hmm, asi ví proč.
už teda nevím co je co a čí je čí, ale
Parádní reklama. Už zase pošilháváme ke Slovákům.
..a ještě k tomu má říz!
Fajn potkat znalce. B)
Reklamy na Bažanta mají opravdovdej vtip, tahle je možná nejlepší.
A pěkně si nás podali.