Pilsner Urquell: Alfons Mucha maluje Slovanskou epopej
Reklama Pilsner Urquell, jejíž hlavní postavou je světově proslulý český malíř Alfons Mucha, se na televizních obrazovkách objevila v roce 2009. Příběh se odehrává v letech 1910 až 1928 na zámku Zbiroh. Alfons Mucha, v té době již velmi úspěšný a uznávaný malíř, zde v sobě našel pravé bohatství a za 18 let zde stvořil své velkolepé dílo Slovanskou epopej, monumentální cyklus dvaceti velkorozměrných obrazů zobrazující momenty z historie slovanských národů. Tolik z promo textu Plzeňského Prazdroje. Popravdě řečeno jde ze strany zadavatele nebo spíš reklamní agentury o super nápad a prodloužení kampaně „inspirující chuť„. Slogan pro spot byl mírně pozměněn na „pravé bohatství se skrývá uvnitř„, nápad a vtip ale Prazdroji zůstali. Představa, že by k realizaci Slovanské epopeje Alfonse Muchy docházelo právě tímto způsobem, je sice nepravděpodobná, ale ne nemožná.
Spoty z kampaně Pilsner Urquell - Inspirující chuť:
Zmalovat se umí každý chlap, jen někteří ale umí i malovat.
Spíš o umístění epopeje…Jinak pěkné, to jsem zvědav co stvořím já
vzal jsi mi to z pusy, zmalovat se umím celkem pěkně
Celkem aktuální vzhledem k tahanicím o zapůjčení epopeje , v každym případě od Muchy výkon
Všechny tyhle „retro“ reklamy Pilsner Urquell jsou povedené, a je v nich vidět nápad.