McDonald’s: Fajnovky za pár kaček (lístky na Titanic)
Reklamu na Fajnovky McDonald’s asi znáte. Vítězný divácký spot Titanic (lístek do kina) běží právě teď v televizi. Zajímavější ale je zákulisí fajnové soutěže.
McDonald’s se rozhodl, že pomocí divácké soutěže nechá natočit videa o tom, co se dá pořídit za dvacet Korun (nebo jedno Euro). „Fajnovky v tvé režii“ běžely na www.mcdonalds-soutez.cz. Pro vítěze připravil kromě odvysílání jeho spotu v televizní reklamě výhru 200 tisíc korun, pro divácky nejúspěšnější videa potom videokamery. A právě tady si zadělal na problémy.
Stačí první pohled na počty hlasů a počty shlédnutí videa aby bylo jasné, že tady něco hodně nesedí. Počty hlasů se pohybují okolo 70 tisíc, počty shlédnutí videa na YouTube, kde jsou umístěná, byly klidně v desítkách nebo stovkách (samozřejmě to časem roste). Soutěž Fajnovky od McDonald’s tedy evidentně zfixlovaná, resp. hlasovali lidé(?), kteří videa nikdy neviděli. Ještě že celkového vítěze vybírala porota a Lístek do kina (Tinanic) se celkem podařil.
Jeden na Titanic.
Páči sa.
Táátááátaa… díky, dovi!
Představu o vítězných videích díky diváckému hlasování si můžete udělat sami. Co dneska pořídíte za pár kaček?
Taky u nás hledáte: mec, mac, mek, donald, donalds, mc donalds, mekdonald, mecdonald, macdonald, mekdonalds, mecdonalds, macdonalds
„Titanic“ svou vtipnou zkratkou zřetelně vyčnívá i mimo měřítko amatérské soutěže.
Lístky na Titanic se povedly, jakokoliv celá kampaň pokulhává. Provedení mohlo být lepší, odpovídá amatérskému videu, ale nápad to vynahradí.
P.S: Za dvacku by ho mohli pustit alespoň na prvních pár minut.
Proč si myslíš, že neuřídil? Podle těch klipů, co jsem viděl, byly všechny založené na super nápadu. Jestli se ale divíš, proč vyhrál Titanic a ne nějaký z výše uvedených, tak je to zřejmě proto, že je má asi nejlepší kombinaci použitelnosti – statická kamera, žádné zdržování, jasná pointa, nic, co by vylekalo a odpudilo zákazníka, ať už hlasitým zvukem, nebo sexuálním podtextem. Takže proto je Titanic pro komerční účely nejpoužitelnější.
Tady ale nebyla řeč o hlasování poroty, která rozhodla o pořadí, to je v pohodě. Jenže rozdávali kamery za videa, který budou mít nejvíc hlasů. A tam se běžně stávalo, že video mělo 50t hlasů a vidělo ho 500 lidí. Divný ne?
A tak to v tom případě, jo, máš pravdu, to je divný. Takzvaná metoda „kamarádi z facebooku“, řekl bych.
Nápad s Titanicem dobrej, když už to někdo takhle chtěl.
Hlasováni vypadá na pěknou frašku, kterou někdo zle neuřídil.