Máš to za pár: Experiment v pražském metru pro Domov Sue Ryder
Kampaň Máš to za pár chce u mladé generace vzbudit respekt k seniorům. Není se čemu divit. Evropa stárne, věkový průměr stoupne do konce století téměř o 10 let. Dvě třetiny Čechů přitom pohlížejí na seniory negativně. Proto se nezisková organizace Domov Sue Ryder ve spolupráci s agenturou Arnold Prague rozhodla připravit kampaň, která má za cíl posílit mezigenerační solidaritu. Koneckonců, všichni to máme za pár!
[zdroj: mastozapar.cz]
Kampaň Máš to za pár startuje v Evropském roce aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity. nedá se od ní očekávat okamžitá změna chování mladší generace, ale pár čísel stojí za zamyšlení. Lidé starší 65 let by měli v roce 2030 tvořit téměř čtvrtinu, v roce 2050 potom už skoro třetinu populace.
Jednoho dne tím bezmocným seniorek, kterého je tak lehké ignorovat, můžeš být ty.
Pomoc zabere jen pár vteřin!
Pro důchodce jsou i malé schody velkou výzvou. Sociální experiment v pražském metru měl ověřit, jestli kolemjdoucí pomohou staré paní do schodů s nákupem. Počítadlo těch, kteří nepomohli, se zastavilo na číslu 130.
Máš to za pár – proměna
Teď užíváš mládí, ale vlastně www.mastozapar.cz. Klikni a jednou se ti to vrátí. Stará nemohoucí paní na schodech v metru, tvář projektu Máš to za pár, které nikdo nepomohl, se ve skutečnosti jmenuje Jana Stryková. Tato známá mladá herečka věnovala bez nároku na honorář čas projektu, jež má za cíl vrátit úctu do mezigeneračních vztahů v naší společnosti