Marie Stopes: Nemáte periodu? Jděte na potrat!
Reklama na umělý potrat, tak jednoduše by se dal popsat spot britské organizace Marie Stopes International, která nakládá s těhotenstvím resp. s interupcí podobně pragmatickým až cynickým způsobem, jakoby to bylo spotřební zboží. Už samotný fakt nasazení reklamy na umělý potrat je k zamyšlení, a podle organizace Marie Stopes mu předcházel výzkum, který ukázal, že podobná reklama 76 procentům respondentů vadit nebude.
Podoba spotu je relativně decentní. Několik žen v různém období těhotenství doprovází jednoduchá otázka: Zpozdila jste se? Netrapte se zbytečně víc, než musíte. Umělý potrat je v tíživé situaci východiskem. Odhlédneme-li od etické stránky věci, na kterou nikdy nebude a ani nemůže být jednotný názor, je reklama Marie Stopes „Zpozdila jste se?“ (Are You Late) natočená efektivně a s apelem k zamyšlení.
Těžko vysvětlit někomu, kdo podobnou situaci nikdy nezažije. Na světě je pořád příliš mnoho žen, které nemají možnost volby. Doufám, že jim organizace jako Marie Stopes pomohou.
Dělat reklamu na interupce? Asi mi něco uniká…