Greenpeace: Antireklama na skutečnou krásu od Dove
Odpověď Greenpeace na reklamu Dove a jejich Kampaň za skutečnou krásu. Greenpeace tak reagovali na skutečnost, že Dove (Unilever) ve svých výrobcích používá palmový olej získaný na polích vzniklých kácením deštných pralesů. Přitom ve svých reklamách se představuje jako firma, která nabízí na rozdíl od jiných kosmetických značek jinou cestu. Greenpeace natočili svůj spot obdobným způsobem jako Dove – dlouhý detailní záběr na holčičku, který přejde v rychlý sled střihů se záběry kácení deštného pralesa a devastace krajiny. Útok proti Dove byl úspěšný. Unilever na základě nátlaku Greenpeace přestal ve svých výrobcích používat olej, který by měl cokoliv společného s kácením deštných pralesů. Za pozornost také stojí, že hudbu ke spotu „There They Go“ složila česká skupina Ohm Square.
„Řekněte to Dove než bude pozdě“ nemá chybu B) Kdo nebo co je Ohm Square? Snažím se to pustit už asi potřetí a hrozně se to seká. Je mí jasný, že to vázne u YouTube, ale i tak peklo
[…] olej pocházející z polí vzniklých kácením deštných pralesů. Proto natočili antireklamu na Dove, a celá situace došla až tak daleko, že Unilever přestal na základě tlaku Greenpeace […]
Jestli Unilever na tohle zareagoval tím, že přestal používat olej z postiženejch míst, tak jsou to body i pro něj. Jako kampaň Greenpeace dost dobrý a nakonec i účinný, takže Zajímavý, že to „odskáče“ zrovna reklama Dove, která se naopak snaží, aby semletí kosmetickýho byzu nebylo tak fatální Dobrá reklama se holt pozná i tím, že se najdou její kopie, parodie a odpůrci.
Výborný prostě každá mince má dvě strany.