Dove: Nenechte si diktovat, co je krásné
Dove natočil svou reklamu v rámci Kampaně za skutečnou krásu, kterou se s snaží ukazovat pohled na ženskou krásu inovativně a jinak než kosmetické firmy. Můžeme sledovat v dlouhém záběru detailní pohled na malou holku, který je vystřídán rychlým sledem ženských „ideálních těl“, jak je podává mediální svět. Střídají je prostřihy třeba na billboardy, hubnoucí přípravky, liposukce, plastické operace apod. K tomu Dove dodává: „Promluvte se svou dcerou, než to udělá kosmetický průmysl“. Spot zapadá do koncepce Kampaně za skutečnou krásu, ve které Dove jde jakoby proti kosmetickým firmám a snaží se ukázat, že naše představa krásy je deformovaná. Podobně to Dove dělá i ve své další reklamě, ve které promění obyčejně vypadající ženu pomocí líčení a počítačových úprav v atraktivní modelku na billboardu. Reklamu můžete vidět na TVspoty.cz – Dove: Jak se dělá modelka.
Výrobce potravin a kosmetiky Unilever (kterému patří značka Dove) se svým inovativním přístupem narazil, když se jeho spot dostal pod drobnohled hnutí Greenpeace. Ekologové Unileveru vyčítají, že Dove ve svých přípravcích používá palmový olej pocházející z polí vzniklých kácením deštných pralesů. Proto natočili antireklamu na Dove, a celá situace došla až tak daleko, že Unilever přestal na základě tlaku Greenpeace tento olej používat.
Přesto si přístup Unileveru/Dove i reklamní agentury Ogilvy, která stojí za Kampaní za skutečnou krásu, zasluhuje pozornost. Samozřejmě se Dove dostává do paradoxní situace, kdy kritizuje obraz společnosti, který sám spoluvytváří. Doufejme, že to nebyla jen nafouknutá mediální bublina, a myslí to se svým novým přístupem vážně.
[…] Dove. Není to osamocený projekt Dove určený pro mladé dívky, ještě dál jde spot „krása utiskuje„, které upozorňuje na nebezpečí kosmetického průmyslu, který dívky vtáhne do svého […]
[…] kosmetiku bez kosmetického průmyslu svědčí i další spoty na našem webu. Přirozená krása, Krása utiskuje a Pro Age – to jsou jen některé reklamy Dove, které tady můžete najít. Ti […]
Souhlasím s dream4you, Unilever pije víno a káže vodu. Reklama je to natočená dobře, ale Dove se nemůže tvářit že není součástí byznysu, opak je pravdou.
A tobě nepřijde, že by se s tím mělo něco dělat? Možná nevíš co všechno si chudák holka užije, pokud nebude splňovat všeobecnou představu o kráse. Dove před tím alespoň varuje ne?
Přečti si prosím ještě jednou, co jsem napsal. Nemám nic proti snaze Dove trochu se polidštit. Problém je, že Dove je značka Unileveru, který má pod sebou například i Axe. A snad se mnou budeš souhlasit, že reklamy na Axe podporují přesně ty sexistické prvky, proti kterým se Dove jakoby snaží bojovat. Proto je to u mě přetvářka.
Od Unileveru trochu boj s větrnými mlýny a přetvářka, když mezi jeho značky v kosmetice patří například Axe, Rexona, Sunsilk nebo Lux. To, že bude dělat z Dove dělat něco jiného, nemění nic na tom, že sám významně přispívá a spoluvytváří to, jak je vnímána ženská krása. Od Ogilvy chytrý tah – vytáhnout jeden produkt ze všech a stavět ho do pozice něčeho extra. Naštěstí na to ne každý skočí, jak dokazuje antireklama Greenpeace. Kdybych tu reklamu nepovažoval za fake, tak sama o sobě je určitě dobrá. V souvislosti s Unileverem bohužel nedůvěryhodná [5/10]
Za boj proti kácení deštného pralesa jsem připraven podepsat cokoli!
[…] Bez komentářů GD Star Ratingloading…Odpověď Greenpeace na reklamu Dove a jejich Kampaň za skutečnou krásu. Greenpeace tak reagovali na skutečnost, že Dove (Unilever) ve svých výrobcích používá […]