Diakonie ČCE: Vydražte si svého důchodce!
Aukce starožitností se stala místem děje pro působivou reklamu Diakonie Českobratrské církve evangelické (ČCE) „Otevřeno seniorům“, která zvítězila v letošním ročníku soutěže Žihadlo 2011 o nejlepší veřejně prospěšnou reklamu v kategorii televizní reklamy. Kontrast pomíjivé hodnoty starožitností, za které jsme ochotní utrácet peníze v porovnání se skutečnou hodnotou stáří, která na aukci nenajde svého kupce. Spot Diakonie ČCE se svou kampaní „Otevřeno seniorům“ se snaží náš pokřivený pohled změnit.
Další položkou aukce je Jiří Navrátil. Panu Navrátilovi je 82 let, zažil několik režimů, vystudoval vysokou školu, byl špičkou ve svém oboru. S manželkou vychovali tři děti. Takže … pan Navrátil poprvé … pan Navrátil podruhé … pan Navrátil potřetí. Položka nebyla prodána.
Protože je pro nás důležitější to co jde koupit než to co lze získat, přehlížíme podstatné věci. Stáří nám může dát víc než si myslíme.
Diakonie Českobratrské církve evangelické je druhou největší neziskovou organizací poskytující sociální služby v České republice. V přímé péči denně pomáháme tisícům klientů v nepříznivých životních situacích: od rané péče, pomoci rodinám s dětmi s postižením, přes provoz nízkoprahových klubů, azylových domů, chráněných dílen až po seniorská zařízení či hospic pro umírající.
[zdroj: www.diakonie.cz ]
Stáří je tabu ještě dnes! Diakonie ČCE zahájila dlouhodobou sociální kampaň „Otevřeno seniorům“ s cílem změnit pohled veřejnosti na seniory. Chce ukázat, že stáří a stárnutí má svou kvalitu. Kampaň zdůrazňuje skutečnost, že senioři jsou obecně přehlíženi a podceňováni médii a současnou společností.
[zdroj: www.youtube.com/user/EvangelickaDiakonie]
Silný nápad, srozumitelnost, neokázalá emoce. A ještě k tomu užitečné otevření opomíjeného tématu.