Active24: SuperVáclav z hrdiny kreténem za 30 sekund

Active24: SuperVáclav z hrdiny kreténem za 30 sekund

Publikováno: 8. listopadu 2011
Štítky: , , , ,

No dobře. Asi už nazrál čas věnovat i na TVspoty prostor virálu Active24. SuperVáclav neboli Karel Mařík pustošil internet i média prakticky celý říjen. Po jeho odhalení coby reklamy Active 24 na doménu s webovou stránkou zdarma vyšlo najevo hned několik věcí.

Jednou z nich je, že pozornost virálu snadno získáte pomocí drzosti a nechutnosti. SuperVáclav začal rozmazáváním psích exkrementů po majitelích psů a poléváním kuřáků vodou na zastávkách MHD. Super Václave! Vypadalo to na pořádného pošuka, který se situoval do pozice hrdiny, a snaží se vypořádat s nešvary, které vadí spoustě dalších lidí okolo. Netrvalo dlouho a potrhlého supermana v legračním kostýmu si začala všímat média. A ne hned tak nějaká. První byl iDnes, Novinky neváhaly udělat s hrdinou rozhovor, pozadu nezůstalo Metro a nemohlo chybět Aha!, které už alespoň koketovalo s myšlenkou, že za videi je schovaná reklamní kampaň. Třešničku všemu nasadilo Show Jana Krause, které už mělo pro SuperVáclava přichystanou pohovku v pořadu pro dotazy moderátora. Škoda, konfrontaci Kraus – SuperVávlav by stálo za to vidět.

Sbírejte hovna po svých psech! SuperVáclav
Doufám, že si to bude pamatovat a doufám, že si to budete pamatovat všichni. Protože pokud znova uvidím v parku hovno, tak jdu po vás.

Kouření na zastávkách a potyčka s frajírkem. SuperVáclav
Došlápnul jsem si na kuřáky na zastávkách a nakonec jsem se dostal do konfliktu s nějakým namachrovaným frajírkem co si potřeboval léčit komplexy. Odneslo to koleno a taky kamera.

První dvě videa „Sbírejte hovna po svých psech!“ a „Kouření na zastávkách a potyčka s frajírkem“ měla slušnou sledovanost a začala se rychle šířit po internetu. Už v té chvíli se vyrojili první hypotézy o tom, že za celou kampaní stojí Active 24. Jenže i ve chvíli, kdy už to bylo prakticky jisté, to na přímý dotaz zástupce webhostingové firmy popřel. A fáma mohla vesele pokračovat dál. Další videa už nebyla tolik úspěšná a neměla původní drajv, ale pro média to bylo pořád vděčné sousto.

SuperVáclav s multikárou a hnůj před VZP
Nelíbí se mi, co se děje kolem zdravotních knížek IZIP. Myslím, že tam něco smrdí. Před VZP teď určitě. Dokonce se na mě přišli podívat i novináři.

SuperVáclav si našel čas odměnit i novináře, kteří o něm mylně informovali a přinést jim novinářské kachny. Vtipné. Víc by se ale hodilo palicí po palici. Na obě strany.

SuperVáclav a novinářské kachny
Když si novinář neověřuje zdroje a pouští ven kachny, nezaslouží si nic jiného než dostat kachny zpátky. Poděkování Janu Jiřičkovi z idnes za kuráž. Lidovky a Týden ji neměli.

Jan Kraus naštěstí (pro něj) na poslední chvíli vycouval z blamáže, a pozvání do jeho Show pro SuperVáclava bylo zrušené. Umělé udržování kampaně už v tu chvíli nemělo smysl a na YouTube se objevilo video, které dalo za pravdu všem, kteří ve virálu viděli reklamu Active 24 na doménu s webovou stránkou zdarma viz www.SuperStranka.cz.

SuperVáclav ODHALENÍ
SuperVáclav vysvětluje, jak se mu podařilo ovládnout internet. Klíčem ke všemu je Superstránka na .cz doméně
Více informací na www.superstranka.cz

O frustraci z odhalení vypovídají  reakce pod videem, z nichž jedna dala i titulek tomuto článku (díky beznick6425). Polarizované kampaně nejsou ničím výjimečným a hodně virálů s nimi efektivně pracuje. V tom není problém. K čemu je ale dobrá kampaň, kterou si s produktem nikdo nespojí a značce přinese víceméně negativní reakce? Hodně lidí si u videí pořád myslí, že sleduje boj neotřelého hrdiny s neduhy společnosti. A ti, kteří už ví, že šlo o mystifikaci Active 24, sympatiemi k hostingové společnosti zrovna neoplývají.

Co dodat… úspěšný virál vypadá úplně jinak.
Bez ohledu na to jakou pozornost se podařilo kampani získat.

Pro představu některé reakce na YouTube. Samozřejmě  je to jen výběr z komentářů pod videi, ale celkový tón diskuse je víceméně zachovaný.

p3s00k: „Nahlásil jsem vaše video jako „Spam – masová reklama“. A ostatním doporučuji to samé. Stačí kliknout na tlačítko palec dolů, pak „nahlásit“ a vybrat „Spam – masová reklama“ nebo „Spam – podvod“. Protože tohle je hnus a podvod! Nenávidím SuperVáclava, nenávidím agenturu Loosers Prague, nenávidím Active24!“

euroasia200: „SuperVáclave, dost si mě zklamal, zklamal si mě na takovou úroveň že by ses měl stydět, je to prostě k pláči…. Dnešní svět jsou samý reklamy a podvodný obsahy (spamy), mám ještě někomu věřit? …“

Slovacko911: „ses super blbec skoda ze ti nekdo nedal pres drzku ty reklamni ubozaku“

beznick6425: Z hrdiny kreténem za 30s.

Pokud je někdo ještě pořád na pochybách ohledně skutečné identity SuperVáclava, může se podívat na loňskou loňskou kampaň T-Mobile, ve které se Karel Mařík objevil coby živá figurka ze hry Člověče nezlob se.

Nové tarify Přátelé od T-Mobile
Volejte a SMSkujte svým přátelům kdykoli ZDARMA.

Processing your request, Please wait....