RRTV: Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost

RRTV: Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost

Publikováno: 1. září 2011
Štítky: , ,

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) upozorňuje na (ne)zodpovědnost rodičů za děti před televizní obrazovkou v provokativní preventivní kampani „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost„.

Tři spoty „Oslava“, „Metro“ a „Půlnoc“ ukazují modelové situace, ke kterým může čas ztrávený u televize v krajním případě vést. Vznikly za podpory evropského fondu Phare v roce 2007 v Rumunsku. Byly reakcí tamní vysílací Rady na alarmující výsledky sociálních průzkumů, podle nichž rumunské děti tráví více času před televizí, než ve škole, a to většinou bez rodičovského dohledu.

Pustili byste dítě o půlnoci do lesa? A u televize ho necháte?
Televize děti inspiruje. K čemu.. to záleží na vás.
Dopřejte svému dítěti luxus být dítětem.

Situace v České republice není v tomto směru o mnoho lepší. Podle sociologických výzkumů z posledních let má téměř polovina českých dětí ve věku 4-14 let televizor ve svém pokoji, a každý druhý rodič přiznává, že se nezajímá o to, jaké pořady jeho dítě v televizi sleduje. Vliv televize dnes zasahuje ve velké míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a sociální chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování.
[zdroj:  www.rrtv.cz]

Kampaň „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“ je součástí dlouhodobé snahy Rady zvyšovat úroveň mediální gramotnosti v České republice. Spoty jsou vysílány od září 2011 v České televizi, na Nově, Primě a Televizi Barrandov.

Půlnoc

Metro

Processing your request, Please wait....