Velkopopovický Kozel: Divnej vrchní a divná vrchní
Klasická reklama na pivo Velkopopovický Kozel „Divnej vrchní“ z dílny agentury Ogilvy & Mather (1996) byla vyhlášená reklamním spotem desetiletí prvních deseti let samostatné České republiky. Měla nejen pozitivní dopad na prodej piva, ale rapidně zvýšila spontánní znalost značky, navíc byla nejoblíbenější reklamou (podrobnosti najdete níže). Vrchní v podobě kozla komentovaný štamgasty sedícími nad půllitry piva, kteří si pochvalují kvalitu piva, „to je jako křen, jenom ten vrchní je nějakej divnej“.
Velkopopovický Kozel – pivo přímo od kozla.
Kampaň s divným vrchním se dočkala i své parodie v oblíbeném pořadu Česká soda, a hláška s divným vrchním spolehlivě zlidověla v našem slovníku.
V další fázi kampaně na Velkopopovický Kozel byla televizní reklama doplněna o další spot s názvem Divná vrchní, kdy byla obměněna postava vrchního za ženskou kozí představitelku.
Velkopopovický Kozel – Vrchní je nějaká divná:
Proč na veverku..
Na veverku kozel stejně nemá..
Pěkná vzpomínka a zajímavá čísla. Jenom škoda mizerné kvalityvidea u vrchního.
Kozel je dobrej, teda reklama.